fredag 29. april 2016

På gang i EØS

Som fersking på KS-kontoret i Brussel ble jeg fort satt på å bidra i arbeidet med "På gang i EØS". EN publikasjon som blir utgitt to ganger i året, og som skal ta pulsen på viktige saker innenfor EØS-samarbeidet, som Norge er en del av. Jeg kan ikke si jeg har hatt en veldig sentral rolle, men det har vært lærerikt og interessant. Litt har jeg fått lov å bidra med til innholdet også. Og det har vært en effektiv måte å bli kjent med aktuelle EU-temaer for våre medlemmer.

Noen stikkord er flyktningsituasjonen, brexit, klimaavtalen, kretsløpsøkonomi, sosial dumping og svart økonomi, offentlige anskaffelser, energi, transport, IKT og personvern, samarbeid på utdanningsområdet, økonomi og EU's finansreguleringer og ikke minst EU-programmene. Altså mange viktige og spennende temaer!

Jeg synes det har blitt en delikat og innholdsrik sak. Ikke minst er den lett å lese på nett, bare prøv her. Linken finner du nederst i artikkelen.



Mange spektakulære EU-bygg i Brussel, noen mer originale enn pene. Her Departementet for internasjonalt samarbeid og utvikling i Rue de la Loi



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar