lørdag 25. juni 2016

Takk for følget - kolleger i Brussel, UK og alle dere andre

Da er tiden i Brussel over, både for UK og for meg. Min sorti er både planlagt, og jeg vil si mye mindre dramatisk enn britenes beslutning om å forlate EU.

Det har vært tre fantastisk lærerike og spennende måneder. To temaer har vært særlig fremtredende - terroranslagene i mars, og situasjonen på migrasjonsområdet. Det siste har jeg sett spesielt på, og noe av den kunnskapen jeg har fått, har jeg også forsøkt å formidle i denne bloggen.

Først og fremst tusen takk til mine gode Brussel-kolleger Åse Erdal og Stig Bang-Andersen for inspirasjon, tålmodighet med en lærling og mange gode diskusjoner. Jeg kommer til å savne dere.

Åse, Stig og Lars på terrassen min i går kveld. En varm og fin kveld, det har det ikke vært for mange av. Dette er visstnok den våteste våren på nærmere 150 år i Brussel! Men det har på ingen måte forringet oppholdet!

Avslutningsmiddag i går kveld på Sale Pepe Rosmarino

Sale Pepe Rosmarino er min favorittrestaurant i Brussel

Kvelden ble avsluttet sammen med Lars Hustveit fra Euromontana og S&Fj fylkeskommune på Parvis Sant-Gilles. Takk for hyggelige konserter og turer Lars!
Med et viss vemod må jeg slå fast at oppholdet i Brussel er over. Dermed er også dette det siste blogginnlegget. Nå ser jeg frem til ferie i Danmark, der jeg møter Lisbeth, Sofie og Otto i morgen.

Takk for følget!

1 kommentar:

  1. SÅ flott at oppholdet har vært så bra, men nå er vi glad for å få deg hjem :-)

    SvarSlett